Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

Θέμα: Φοιτητική Κατάληψη

Πότε τελειώνει; μα ακόμη δεν ξεκίνησε!!!

Οχι αγαπητοί,δεν πρόκειται για ένα ακόμα δημοσίευμα του αν θα συνεχιστεί, ή όχι. Ούτε για τους λόγους που γίνεται,τουλάχιστον για το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας,εδώ στο Παράρτημα Καστοριάς. Πιστεύω πως τα αίτηματα δίνουν στο καθένα να καταλάβει τους λόγους που γίνεται. Η μόνη αλλαγή που θα δεχόμουν προσωπικά θα ήταν να σταματήσουν να μας λένε Παράρτημα γιατί νιώθω το τμήμα σαν υποκατάστημα κάποιας τράπεζας,αλλά εφόσον ούτε αυτό προτείνεται, η θέση μας,ως προς τα αιτήματα, είναι αμετάκλιτη (ή όπως εγώ νομίζω). Αν η προσπάθεια μου για χιούμορ δεν απέδωσε καρπούς, ευελπιστώ πως το παρακάτω κείμενο θα σου δώσει να καταλάβεις τις ευθύνες,τη βαρύτητα και τη σπουδαιότητα μίας φοιτητικής κατάληψης γενικότερα.

Τι πραγματικά γίνεται.

Καλώς ή κακώς, το ελληνικό Σύνταγμα, ή πιο συγκεκριμένα το ελληνικό κοινοβούλιο, έχει εξασφαλίσει τη δυνατότητα να φρενάρει οποιαδήποτε ανεξάρτητη κοινωνική συσπείρωση που οργανώνεται ώστε να διαμαρτυρηθεί μία κοινωνική ομάδα ή καλύτερα ένα ευρύ κοινωνικό σύνολο. Από τους κλασσικότερους τρόπους διαμαρτυρίας,αν και όχι ο μόνος και όχι πάντα αποτελεσματικότερος, είναι οι καταλήψεις. Κακά τα ψέματα, η κατάληψη ενός δημόσιου, είτε σπανίως ιδιωτικού χώρου, είναι δύσκολη υπόθεση. Αν και ο τυπικός σκοπός ποικίλει, η πραγματικότητα αποδεικνύει συνήθως, από την πλευρά των φοιτητών, πως σκοπός είναι να κλείσει το ΤΕΙ-ΑΕΙ ώστε να επιστρέψουν στη γλυκιά dolce vita της πόλης τους, όσοι που ψήφισαν υπέρ και άλλοι αρπάζουν την ευκαιρία για χαρτοπαίγνια,χοροεσπερίδες ύπο την επήρεια ψυχεδελικών ουσίων και μουσικών,μακριά γαϊδούρα,κ.α. Μέσα στις καταλήψεις έχουν και αυτά την θέση τους, αν και μερικά εξ αυτών παράνομα, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μίας φοιτητικής κατάληψης.  Άλλωστε και ο αγώνας θέλει γιορτή για να εξυψώσει το ηθικό των αγωνιστών,εφόσον μιλάμε για αγώνα και αγωνιστές.

Τι πρέπει να αποτελεί μόνιμο κίνητρο και πόσο πρέπει να διαρκεί μία κατάληψη;

Μόνιμο κίνητρο πρέπει να αποτελεί ο στόχος που έχει οριστεί από τα αιτήματα που αποφασίστηκαν, τόσο από το συντονιστικό, όσο και αμεσοδημοκρατικά από το σώμα της κατάληψης,τους φοιτητές ή εμμεσοδημοκρατικά από τους εκπροσώπους αυτών. Για μία κατάληψη δεν αρκεί απλά η παρουσία των ατόμων σε αυτή,αν και όντας σημαντική, αλλά και η άμεση δράση των παραπάνω μέσα από συζητήσεις για τoν τρόπο επίτευξης των στόχων,κανονισμένες πορείες διαμαρτυρίας, ενημέρωση του κοινωνικού περίγυρου επί του θέματος ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη κοινωνική συσπείρωση,προβολές ταινιών-ντοκιμαντέρ σχετικών με το θέμα,κ.α. Ευτυχώς όταν υπάρχουν αρκετά άτομα και με όρεξη, τότε οι ιδέες που γεννιούνται είναι τα καλύτερα εργαλεία για την επίτευξη των στόχων μίας κατάληψης. Ο χρόνος διάρκειας μίας κατάληψης ορίζεται κυρίως από το πότε θα επιτευχθεί ο στόχος είτε από το αν έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες κινήσεις για την επιτευξή του αλλά δεν υπήρξε το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Πολλές φορές η δεύτερη περίπτωση μπορεί να γεμίσει το κεφάλι του ανθρώπου με πείσμα και να εντείνει τις προσπάθειες του για να καταφέρει ένα αποτέλεσμα,παρόλα αυτά η απαισιοδοξία και η ματαιοδοξία που τρέφονται από μικρές αποτυχίες,δημιουργούν ένα αρνητικό κλίμα το όποιο όμως δεν πρέπει να λυγίζει κανένα.

Η ουσία του πράγματος;

Συζήτηση. Μία λέξη που θα μπορούσε να καλύψει μία ολόκληρη παράγραφο. Μέσα από αυτή,υπάρχει η δυνάτοτητα ενημέρωσης,κοινωνικοποίησης και διόρθωσης λανθασμένων αντιλήψεων του ατόμου (αν και εδώ η άποψη επι σωστού και λάθους είναι καθαρά υποκειμενική). Τρόποι δράσης, μέσα από τη συζήτηση βρίσκεται ο τρόπος που θα επιλυθεί ένα πρόβλημα. Κοινωνική ευαισθητοποίηση, αλληλεγγύη και κάλυψη όσο πιο πολλών αναγκών γίνεται από την τοπική κοινωνία. Κινητοποιήσεις,όταν τα λόγια γίνονται πράξεις. Καταστολή; Αντέδρασε ειρηνικά και μην προκαλείς πάντα την τύχη σου. Επαφές και απαίτηση για πραγμάτωση των αιτημάτων από τον αντίστοιχο αρμόδιο φορέα. Σε περίπτωση που δεν γίνει το τελευταίο οι αποφάσεις που θα πρέπει να πάρουν όλοι, εμπίπτουν συνήθως σε ακραίους τρόπους και κινήσεις,τους οποίους δεν θα έκρινα πάντα καταδικαστέους εφόσον πολλές από τις αποφάσεις και τους νόμους που περνάνε δεν βρίσκουν σύμφωνη την κοινή γνώμη. Κοινώς,όπως σε αναγκάζουν να δεχτείς κάποια πράγματα,ανάγκασε τους και εσύ να δεχτούν κάποια άλλα.

Σχέδιο Αθηνά όπως Σχέδιο ΔΙΑΣ;

Θαυμαστό το γεγονός πως τα ονόματα έχουν να κάνουν με την λαμπρή ελληνική μυθολογία,μόνο που ως λαμπρά δεν θα χαρακτήριζα τα δύο αυτά σχέδια. Συνδιασμένα με ένα παράξενο τρόπο, μάλλον έχουν να κάνουν με την απέλαση της παιδείας,καθώς δημιουργούν Έλληνες μετανάστες σε ξένες χώρες, με το ελληνικό Πανεπιστήμιο να καταλήγει ως μία προέκταση του Λυκείου δίνοντας στον σπουδαστή πιο γενικές γνώσεις από τις ήδη αρκετά γενικευμένες. Ο χάρτης των φοιτητικών καταλήψεων γεμίζει σταδιακά. Η δεύτερη εκδοχή του Σχεδίου Αθηνά ξεριζώνει και άλλους από τους τόπους τους,που δεν βρίσκονται στη πρώτη εκδοχή,πολλοί ξεκίνησαν να αντιλαμβάνονται το μέγεθος του “παιχνιδιού” που στήνει το Υπουργείο Παιδείας για να σφιγμομετρήσει την φοιτητική αδιαφορία, η οποία όμως δεν υφίσταται,τουλάχιστον καθολικά. Η υποβάθμιση της εκπαίδευσης δεν πρέπει να περάσει όπως πέρασε η γενικότερη κοινωνική υποβάθμιση. Όσο υπάρχουν ασυνείδητοι, δεν μπορεί να υπάρξει εξέλιξη και όσο επικρατεί ωχαδελφισμός δεν μπορεί να υπάρξει αλλαγή. Αρχή θεωρώ την σωστή ενημέρωση και μόνο με τα σωστά λόγια μπορεί να υπάρξει διάθεση για αλλαγή. Προκαλώ όλη τη τριτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να ενημερωθεί εξ ολοκλήρου επί του σχεδίου Αθηνά, από τις τόσες πληροφορίες που δίνει απλόχερα το ίντερνετ και τους προσκαλώ σε πανελλαδική κατάληψη σχολείων (και ναι ξέρω πως δίνετε πανελλαδικές και είναι δύσκολα) και όλων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.


Με εκτίμηση,

Παστράκης Φώτης

Φοιτητής Πληροφορικής και Τεχνολογίας H/Y,ΑΤΕΙ Καστοριάς.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου