Εμείς
τουλάχιστον επικοινωνούμε…
Τα δημοσιεύματα δίνουν
και παίρνουν, οι απόψεις πολλές, οι ξεσηκωμοί και οι αντιπαλότητες στα μέσα
Κοινωνικής Δικτύωσης άπειρα, οι εντάσεις στο χώρο του υπό κατάληψη Παραρτήματος
μικρές αλλά ουσιώδεις. Ο λόγος για τον πρόεδρο του Παραρτήματος Καστοριάς του
Α.Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας, κύριο Πρόδρομο Γιαννά και τις θέσεις που εξέφραζε
πριν από ένα χρόνο.
Αν θελήσουμε να πάρουμε
τα δεδομένα ως έχουν, πρόκειται για ένα βίντεο που υπάρχει στο youtube από τις 15 Δεκεμβρίου
του 2011 (Πηγή: βρίσκεται σε υπερσύνδεση στο τέλος), από Δελτίο Ειδήσεων σε
τοπικό κανάλι της Κοζάνης, όπου –ως προϊστάμενος τότε του τμήματος Δημοσίων
Σχέσεων-, μας λέει ξεκάθαρα πως: «το ζητούμενο σε αυτή τη φάση είναι να
δημιουργηθούν σχολές, οι οποίες σχολές έχουν γερές βάσεις. Δημιουργώντας σχολές
με γερές βάσεις θα μπορούμε να δημιουργήσουμε μέσα από τις σχολές, προγράμματα,
τα οποία μπορούν να είναι ελκυστικά. Αυτή τη στιγμή έχουμε διασπορά τμημάτων,
διασπορά ενέργειας όσον αφορά το καθηγητικό προσωπικό».
Δικαίως λοιπόν
γεννούνται στη φοιτητική κοινότητα και ερωτήματα όπως: «μήπως ήταν όντως ο
πρωταρχικός σας στόχος να γίνει σχολή κύριε Γιαννά, με κάθε κόστος, της οποίας
ίσως και θα προεδρεύετε;» ή «πόσα θα παίρνετε αν προεδρεύετε μίας σχολής,
αλήθεια;»
Στην αρχή ωστόσο
ενημερωνόμαστε, από τον δημοσιογράφο, πως καταθέτει την πρότασή του ως προς: «την
πορεία που πρέπει να ακολουθήσει το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας στο αναδυόμενο
περιβάλλον … ο οποίος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα των
τμημάτων όπως είναι κατανεμημένα σήμερα» ενώ παράλληλα «ξεκαθαρίζει πως η
αναδιάρθρωση είναι επιτακτική, αφού όπως υποστηρίζει τα 17 τμήματα που υπάρχουν
σήμερα δε μπορούν να συνεχίσουν να υφίστανται όπως είναι» (σύμφωνα και πάλι με
τον δημοσιογράφο, καθώς είναι «κομμένη» η συνέντευξη).
Αργότερα, κι εφόσον
συνεχίζει ο δημοσιογράφος να προτείνει τις ιδέες του κυρίου Γιαννά για όλα τα
τμήματα, αναφέρει για την Καστοριά: «…για τα Γρεβενά προτείνει τη λειτουργία
ενός τμήματος από τα τρία, το οποίο θα απορροφίσει και το τμήμα Πληροφορικής
της Καστοριάς» και συνεχίζει με τη μόνη αναφορά στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων όταν
το εσωκλείει λέγοντας: «Το τμήμα Διεθνούς Εμπορίου της Καστοριάς να συγχωνευτεί
με το τμήμα Δημοσίων Σχέσεων ή με κάποιο από τη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Κοζάνης».
Δεν εξηγείται λοιπόν -ή
τουλάχιστον δεν αναφέρεται συγκεκριμένα ο δημοσιογράφος-, αν παραμένει στην
Καστοριά το τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας σύμφωνα με την πρότασή του,
αλλά ωστόσο μας καθιστά σαφές ότι θα μπορούσε να συγχωνευτεί με το Διεθνές
Εμπόριο.
Δικαίως λοιπόν,
καταλήγουν φοιτητές να αναρωτιούνται: «πώς έναν χρόνο μετά αρνείται
κατηγορηματικά τη συγχώνευση των δύο τμημάτων και ισχυρίζεται πως δεν υπάρχει
καμία σχέση στα δύο τμήματα; Μόνο να φανατίζει τους φοιτητές καταφέρνει» ή «Εντάξει…
Όταν ο διευθυντής του Παραρτήματος είναι ‘παρτάκιας’, μην περιμένετε τίποτα».
Ακόμα, ακούγοντας τη
συνέχεια του εν λόγω βίντεο, παρατηρούμε την «ανησυχία» του: «…ο καθένας έχει
τη δική του άποψη για το τι πρέπει να γίνει, οπότε καταλαβαίνετε, είναι πολύ
δύσκολο να βγει μια ενιαία/ένα ενιαίο κείμενο» που τον οδηγεί τελικά σε έναν
«εγωισμό», μια «επιμονή» ή «φόβο της μοναξιάς» του, αλλά και σίγουρα «κάθετη
εναντίωση» και «παράλληλη διεκδίκηση», καθώς ξεκαθαρίζει πως: «παρότι ο στόχος
ο δικός μου είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να βγάλουμε ένα ενιαίο
κείμενο, να ζυμωθούμε, να συζητήσουμε, να αντιπαρατεθούμε, γιατί μόνο μέσα από
μια τέτοια διαδικασία θα μπορέσουμε να βγούμε αύριο πιο δυνατοί.
δυστυχώς αυτή η προοπτική που έχω, που θέλω να διεκδικήσω εγώ για το ίδρυμά
μου, δε βρίσκεται, δεν είναι κυρίαρχη αυτή τη στιγμή στο ίδρυμά μου».
Αυτό με τη σειρά του,
και πάλι δικαίως, οδηγεί τους φοιτητές σε συμπεράσματα όπως: «είναι μειοψηφία ο
τύπος, δε το καταλαβαίνετε; Ένα χρόνο είναι μειοψηφία, γι αυτό και πώρωσε τους
φοιτητές, προπαγανδίζοντάς τους».
Αμέσως μετά ο
δημοσιογράφος θέλει να σημειώσει πως «το Υπουργείο Παιδείας έχει αποστείλει από
τις αρχές Νοεμβρίου (θυμίζουμε ότι μιλάει για το 2011) το έγγραφο στα ιδρύματα
από τα οποία και ζητά τις προτάσεις τους, για να ξεκινήσει στη συνέχεια ο
διάλογος για τον εκπαιδευτικό Καλλικράτη. Όποια ιδρύματα δεν καταθέσουν τις
προτάσεις τους, το πιθανότερο είναι να καλεστούν να εφαρμόσουν αναγκαστικά τις αλλαγές
που θα επιβάλει το αρμόδιο Υπουργείο», για να εξηγήσει ο κύριος Γιαννάς,
ακολούθως, πώς αντιλαμβάνεται ο ίδιος τη βούληση του Υπουργείου και αναφέρει τα
εξής: «τελικά οι αποφάσεις, η βούληση του Υπουργείου όπως την αντιλαμβάνομαι
εγώ, είναι ότι θέλει να προχωρήσει στον Καλλικράτη και θέλει να προχωρήσει για
τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχουν χρήματα, δηλαδή είναι οικονομικό το θέμα
πρωτίστως, και δευτερευόντως είναι το θέμα ότι δεν μπορείς να έχεις ποιότητα, η
οποία να είναι διασκορπισμένη σε 42 Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης. Είμαστε μία
χώρα των 11 εκατομμυρίων κατοίκων και έχουμε 42 Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης»
και στη συνέχεια να συμφωνήσει, επικαλούμενος πως «η Αυστρία, η οποία είναι
χώρα του ίδιου περίπου πληθυσμιακού δυναμικού, έχει 12-13 Ιδρύματα,
καταλαβαίνετε έχουμε μια υπερ-πληθώρα Ιδρυμάτων και αυτό πάει να πει διασπάθιση
και του χρήματος αλλά και των πόρων για την αξιοποίηση κάτι καλύτερου».
Για ακόμη μία φορά
λοιπόν, δικαίως δημιουργούνται τα σχόλια όπως: «είναι ξεκάθαρο πλέον ότι η
κυβέρνηση μας έχει χεσμένους» ή πιο κομψά, «δε θέλουν να έχουμε εκπαίδευση ρε
παιδιά, πάρτε το χαμπάρι» και «επειδή δεν έχουμε την παιδεία να το
συνειδητοποιήσουμε ώστε να τους πολεμήσουμε, μας κάνουν ό,τι θέλουν» ή πιο
συγκεντρωτικά, «το συμφέρον που θα έχουν από τις μειώσεις στην παιδεία δεν
είναι οικονομικό, αλλά αντί-ηθικό και ύπουλο. Ας το καταλάβουμε και ας μη τους
το επιτρέψουμε επιτέλους».
Οι αντιρρήσεις καθώς
και οι εντάσεις που γεννιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προέρχονται από
τους φοιτητές κυρίως των τριών τμημάτων του Παραρτήματος –που καίγονται άμεσα-,
ωστόσο οι σχολιασμοί είναι ανοικτοί και στους διαλόγους παίρνουν μέρος και
φοιτητές άλλων Ιδρυμάτων. Παράλληλα, το ίδιο συμβαίνει και μέσα στο χώρο της
κατάληψης, οπότε συνειδητοποιούμε πως δε τίθεται θέμα «επηρεασμού» από τις
γνώμες φοιτητών άλλων Ιδρυμάτων, γι αυτό και το παρόν κείμενο προσβλέπει να
γίνει αντικειμενικό –στα όρια πάντα, του δυνατού.
Έτσι, άλλοι διαφαίνονται
ως αρνητικοί ως προς την αντικειμενική υπόσταση του καθηγητή και των
συμφερόντων που πιθανώς να ακολουθεί: «Ωραίο το παραμύθι σου! Και σε αποθεώνουν
σαν πρόβατα στη Γενική Συνέλευση… όλα στημένα, ΠΑΡΑΙΤΗΣΟΥ!», ή «Τι να πεις γι’
αυτόν τον άνθρωπο τώρα… ΝΤΡΟΠΗ του και μόνο αυτό. Και να φανταστείς ότι τόσες
μέρες αυτός ο κύριος μας δουλεύει με τα λεγόμενά του», ή «Αν καταλάβατε όλα
αυτά που προτείνει είναι και αυτά που γίνονται με το σχέδιο ‘Αθηνά’. Και
αναρωτιόμασταν πώς τους ήρθε να μας πάνε Γρεβενά!», και «Από εκεί που
περιμέναμε τη μεγαλύτερη υποστήριξη, μάλλον από εκεί ήρθε η προδοσία. Αν
ενδιαφέρεται περισσότερο από όλα για την οικονομική βιωσιμότητα του ΤΕΙ,
καλύτερα να παραιτηθεί», άλλοι είναι θετικοί και προσπαθούν να ηρεμήσουν τα
κλίματα δίνοντας μηνύματα συλλογικότητας: «Ρε παιδιά... μην αφήνετε τη διχόνοια
να μπει ανάμεσά μας, παλεύουμε ο καθένας ξεχωριστά για το τμήμα του αλλά κυρίως
παλεύουμε σαν ΤΕΙ Καστοριάς!!! Αν καταφέρουμε κάτι θα το καταφέρουμε όλοι μαζί
ενωμένοι κι όχι ο καθένας για την πάρτη του!!!», ή «Μήπως ρε παιδιά ο Γιαννάς
εννοούσε η συγχώνευση να βγάλει Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας με
κατευθύνσεις που να έχει μέσα και το Δ. Εμπόριο;» και «Παιδιά δε ξέρω τι γίνεται σε άλλα ιδρύματα
σε εμάς πάνε πάντως να μας διχάσουν μεταξύ μας αλλά δε θα τους περάσει. Παίζονται
καρέκλες για τους καθηγητές που είναι στα διοικητικά και έχουν συμφέροντα...
Δεν διαπραγματευόμαστε καμία αλλαγή του σχεδίου Αθηνά, αλλά κατάργησή του. Ένας
στόχος κοινός για όλους», ενώ άλλοι τάσσονται ίσως «τυφλά» μαζί του,
προκειμένου «να σώσουν αποκλειστικά και μόνο το τμήμα των Δημοσίων Σχέσεων και
Επικοινωνίας», το τμήμα τους, θεωρώντας πως «είμαστε μοναδικοί, θέλουμε να
παραμείνουμε έτσι» όπως τους «πρόσταξε» ή τους «προπαγάνδισε» –σύμφωνα με
κάποιους άλλους-, προκαλώντας τη σύγχυση, όταν ζήτησε να ενημερώσει μόνο τους
φοιτητές του τμήματός του (στις ενημερώσεις των καθηγητών 08/02/2013), αλλά και
«μη υποστηρίζοντας στον ίδιο τηλεοπτικό χρόνο τα άλλα τμήματα» μιλώντας σε
τοπικά κανάλια (Δίκτυο1, Δελτίο Ειδήσεων 04/02/2013 part 2), όταν το πρόβλημα είναι κοινό,
να μην περάσει το «προσχέδιο Αθηνά» και δεν υπάρχουν «ναυαρχίδες» στον κοινό
αυτό στόχο (όπως αποκαλεί το τμήμα στο ίδιο Δελτίο). Με το τελευταίο, υπάρχει
ουσιαστικά η άποψη πως ο κύριος Γιαννάς: «…ασχολείται με τις Δημόσιες Σχέσεις
ενώ παραμένει Πρόεδρος του Παραρτήματος» και «…δεν τον ενδιαφέρουν τα άλλα
τμήματα. Θέλει απλά να υπάρχει το τμήμα του και φυσικά να προεδρεύσει σχολής
κάποια στιγμή αν τα καταφέρει!».
Προσπαθώντας να μην
κρίνουμε κανέναν συνάδελφο, κανέναν καθηγητή, καθώς όμως και να παρέχουμε
αντικειμενική πληροφόρηση, δημιουργήσαμε το παρόν άρθρο –που λόγω των σχετικών
δημοσιευμάτων και συζητήσεων- θεωρούμε πως πρέπει να υπάρξει, για να
περισυλλέξει όλα τα παραπάνω και οι πληροφορίες να μην είναι μόνο διάσπαρτες.
Η εξαιρετική ως τώρα
συνεργασία μας λοιπόν, ως ανεξάρτητη παρατάξεων ομάδα τύπου, μας έδειξε πως
πρέπει να συντάξουμε κάτι για το πολύκροτο αυτό βίντεο. Έτσι το μόνο που
σχολιάζουμε, θυμίζοντάς σας παράλληλα πως είμαστε φοιτητές σας κύριε Γιαννά
–και φοιτητές δε σημαίνει πιόνια που πάνε όπου θέλετε στο όποιο παιχνίδι μπορεί
να παίζεται και μαζί ίσως κι εσείς να παίζετε-, θα θέλαμε απλά να σας
ενημερώσουμε πως, συνεργαζόμενοι ανακαλύψαμε πως στην Αυστρία υπάρχουν συνολικά
54 Ιδρύματα και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι 21 Federal Universities
(Universitäten
–
Α.Ε.Ι. σε ελληνικά δεδομένα), 13 Private
Universities
(Privatuniversitäten –
ή αλλιώς Ιδιωτικά Πανεπιστήμια) και 20 Uni of applied science (Fachochschulen
–
Τ.Ε.Ι. σε ελληνικά δεδομένα). (Πηγές: βρίσκονται σε υπερσυνδέσεις στο τέλος)
Αν σας φαίνεται ειρωνικός
ο τόνος, δεν είναι. Είναι μόνο μία υπενθύμιση, πως α) όταν «επικοινωνούμε» και
μάλιστα «δημόσια», πέφτουμε και σε παγίδες αν δεν είμαστε καλά ενημερωμένοι
–όπως ξέρετε-, β) όταν βλέπουμε κάτι «εμπορικά», σίγουρα κρύβεται και κάποιο
κέρδος – ενώ παράλληλα οι «διεθνείς» σπουδές μας είναι ικανές να ξέρουμε τι θα
ψάξουμε και πού, ενώ ακόμα, γ) η πρόσβαση στην «πληροφόρηση» με την πρόοδο των
ηλεκτρονικών μέσων σήμερα, είναι τεράστια –και πρέπει να συνεχίζει να
αναπτύσσεται.
Έτσι, εμείς που δεν
είμαστε ακόμη πτυχιούχοι, δεν έχουμε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό και διακρίσεις,
επιλέγουμε σήμερα να λειτουργούμε κοινά, συλλογικά προς όποιον κινείται εχθρικά
απέναντί μας είτε είναι κυβέρνηση, είτε καθηγητής, πρόεδρος, πρύτανης, ή ακόμα
και γείτονας, ή πιο κωδικοποιημένα «προσχέδιο Αθηνά».
Η υπενθύμιση αυτή
στοχεύει παράλληλα στην ενημέρωσή σας, πως πλέον, α) μεγαλύτερη μάζα φοιτητών
δραστηριοποιείται σήμερα ενεργά, β) ολοένα και περισσότεροι θέλουν κάτι να δημιουργήσουν,
ενώ ακόμα, γ) συζητήσεις καινούργιες γεννιούνται στην ακαδημαϊκή μας κοινότητα.
Αν λοιπόν ο δικός σας στόχος με όλα αυτά, δεν ήταν να μας «διχάσετε» και να δημιουργήσετε
«στρατόπεδα» όπως πολλοί υποστηρίζουν, και ήταν τελικά να μας «αφυπνίσετε»
δίνοντάς μας τα ερεθίσματα εκείνα προκειμένου «να σκεφτόμαστε και να
επικοινωνούμε», το καταφέρατε και σας ευχαριστούμε, οφείλουμε όμως να
παραδεχτούμε, πως «το κάνατε με τον χειρότερο δυνατό επικοινωνιακό τρόπο».
Έχουμε ακόμα την ανάγκη
να ξέρουμε και σας παροτρύνουμε, επιτέλους να αποφασίστε! Είναι ή δεν είναι
κοινό το πρόβλημα των τμημάτων του Παραρτήματός μας; Τι ήταν (ή είναι) αυτό που
σας έκανε να διαφωνείτε σήμερα με την πρόταση του κυρίου Τσούνη, που βρίσκει
σύμφωνο ομόφωνα όλη τη Διοικούσα Επιτροπή του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας; Θέλετε
ή δε θέλετε να βρείτε όλοι μαζί μία λύση; Εμείς αποφασίσαμε και ευχαριστούμε
τον συνάδελφό σας, κύριο καθηγητή των Δημοσίων Σχέσεων, που το έκανε πιο συγκροτημένο
στη Γενική Συνέλευση των Φοιτητών:
«Δεν
πάμε πουθενά! Δεν πάμε πουθενά όχι μόνο στον τόπο, αλλά σε ένα άλλο γνωστικό
ταξίδι! Δε θέλουμε να κάνουμε αυτό το άλλο γνωστικό ταξίδι» και είμαστε σίγουροι,
σίγουρα, κατά του προσχεδίου Αθηνά! Δε θα μαυρίσει κανείς τα όνειρά μας, επειδή
συνήθισε να ζει στο σκοτάδι που πλάθει και προωθεί…
Ωστόσο, ειλικρινά σας ευχαριστούμε
γιατί έτσι «ζυμωνόμαστε» και «συνεννοούμαστε» σε αντίθεση μάλλον με εσάς,
επικοινωνώντας ουσιαστικά, και αναβαθμίζοντας αν μη τι άλλο και το επίπεδό μας
και το ταξίδι των γνώσεων μας ...!
Ομάδα Τύπου Ανεξάρτητη
Παρατάξεων
Φοιτητές των τριών
τμημάτων του Παραρτήματος Καστοριάς
Πηγές:
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου