Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

ΑΝΕΦΙΚΤΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ “ΑΘΗΝΑ”.



Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε το σχέδιο “Αθηνά”, το οποίο έχει να κάνει με αλλαγές στο τομέα της παιδείας στη χώρα μας. Το σχέδιο αυτό, επικεντρώνεται κυρίως στα ΤΕΙ, με συγχωνεύσεις-καταργήσεις διάφορων τμημάτων, με το πρόσχημα του ότι «δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν διάσπαρτα τμήματα σε όλη την Ελλάδα» και ότι με αυτό το σχέδιο -υποτίθεται- αναβαθμίζονται τα πτυχία και θα είναι πιο ανταγωνιστικά στην αγορά εργασίας. Δυστυχώς αυτό, δεν υποστηρίζεται στο σχέδιο αυτό, ούτε τεκμηριώνεται ώστε να μπορέσει να γίνει αποδεκτή από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Οι λόγοι ποικίλουν και επηρεάζουν αρνητικά φοιτητές, γονείς, περιφέρειες, καθώς ακόμα και την ίδια την ανάπτυξη της χώρας μας.

Συγκεκριμένα, στο τμήμα στο οποίο ανήκω, Πληροφορικής και Τεχνολογίας Η/Υ στην Καστοριά, το οποίο σύμφωνα με το σχέδιο “Αθηνά” συγχωνεύεται με 3 τμήματα των Γρεβενών, «Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού», «Επιχειρησιακής Πληροφορικής» και «Εφαρμογών Πληροφορικής στην Διοίκηση και την Οικονομία», και δημιουργείται νέο τμήμα με τίτλο «Μηχανικών Πληροφορικής» με έδρα τα Γρεβενά. Σύμφωνα με το σχέδιο, μας επιτρέπει -ευχαριστούμε κιόλας!-, να συνεχίσουμε τις σπουδές μας, με τη διαφορά ότι θεωρείται απαραίτητη η μετακίνηση στην έδρα της σχολής όπου κι αν βρίσκετε. Αυτό αυτομάτως δημιουργεί, αλυσιδωτά προβλήματα στους φοιτητές, τους γονείς και στις περιφέρειες.
Οι φοιτητές του τμήματός μου, καλούνται να μετακομίσουν σε άλλη πόλη. Τα προβλήματα που δημιουργούνται, είναι τα εξής:
  • -            Οικονομική αδυναμία των γονέων και κατ’ επέκταση των φοιτητών, όπως επίσης και -ακόμα χειρότερα- των εργαζομένων αυτοσυντηρούμενων φοιτητών, να ανταπεξέλθουν στις μετακομίσεις, εν μέσω μάλιστα της οικονομικής κρίσης.
  • -            Μαζικές μετακομίσεις φοιτητών.
  • -     Σίγουρη αδυναμία της πόλης των Γρεβενών, να φιλοξενήσουν τον μεγάλο για αυτήν όγκο φοιτητών.
  • -        Έλλειψη υποδομών στα Γρεβενά, συγκριτικά με τις υποδομές της Καστοριάς.
  •      Ακύρωση της επιλογής των σπουδαστών, όσον αφορά τον τόπο και το αντικείμενο των σπουδών τους. 

Ο Υπουργός Παιδείας, δήλωσε, ότι το όλο σχέδιο δεν έχει να κάνει με οικονομικά κριτήρια. Δηλαδή, δεν έχει να κάνει με τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα μας (οικονομική κρίση), ούτε με τις απαιτήσεις που έχουν οι ευρωπαίοι εταίροι μας ως προς την εξοικονόμηση χρημάτων, αλλά στοχεύει στην «αναβάθμιση της παιδείας». Οπότε, σαν νοήμων άνθρωπος, μου γεννάται η εξής απορία: Για ποιο λόγο ο κύριος Αρβανιτόπουλος ζητά να πραγματοποιηθούν -και μάλιστα επειγόντως- αυτές οι μεταρρυθμίσεις με συγχωνεύσεις και καταργήσεις ενώ το πιο δίκαιο, λογικό και ορθό, θα ήταν οι παρόντες σπουδαστές να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο τμήμα που έχουν επιλέξει, στον τόπο που έχουν επιλέξει, με το αντικείμενο που έχουν επιλέξει; Ενώ παράλληλα, «στέλνει» τους νέους φοιτητές στα νέα τμήματα και σχολές που θέλει να δημιουργήσει;

Φυσικά όποιος έχει διαβάσει το νομοσχέδιο, κατανοεί ότι ο Υπουργός προσπαθεί να «μαζέψει» τα διάσπαρτα τμήματα που υπάρχουν στην χώρα, αλλά δύναται να καταλάβει επίσης, ότι για τη δεδομένη περίοδο που το κάνει και με τον τρόπο με τον οποίο το επιδιώκει, είναι σα να προσπαθεί να εκπληρώσει «κρυφά» εντολή «άνωθεν», για να εξοικονομήσει χρήματα  «όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και αδιαφορώντας για λύση επί της ουσίας».

Κάποτε, είχα την άποψη ότι πρέπει να σπουδάσω αυτό που πίστευα ότι μου αρέσει και θα ήθελα να ακολουθήσω σαν επάγγελμα στη ζωή μου. Όχι με την ιδέα του να ζω για να δουλεύω, αλλά να κάνω μια δουλειά η οποία να με «γεμίζει ψυχικά» και να με «ικανοποιεί» καθημερινά! Όταν πέρασα στη σχολή μου (Πληροφορική και Τεχνολογίας Η/Υ) στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας-Παράρτημα Καστοριάς, έμαθα και κάτι ακόμα από έναν καθηγητή μου: «ο κύριος λόγος που σπουδάζουμε, θα πρέπει να είναι αυτό που θα θέλαμε να κάνουμε στη ζωή μας επειδή μας αρέσει. Ο δεύτερος λόγος είναι, ότι στη σημερινή εποχή το να σπουδάζεις είναι ένα πολύ μεγάλο αγαθό!». Το να σπουδάζεις έχει ακόμα ένα πλεονέκτημα: «Διευρύνεις τους ορίζοντές σου!». Η αλήθεια είναι ότι δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι, και πραγματικά κατάλαβα το «βαθύτερο νόημα» αυτής της ιδέας. Δυστυχώς για τον κύριο Υπουργό, δεν έχει να κάνει με ανθρώπους που δε μπορούν να ξεχωρίσουν τι είναι λάθος και τι σωστό τι είναι λογικό και τι όχι. Η μόρφωσή μας συνδέεται με την προστασία των δικαιωμάτων μας και την αποφυγή από το να μας «πασάρουν» τις δήθεν πρωτοποριακές ιδέες τους, που ουσιαστικά αποσκοπούν σε συμφέροντα πλήττοντας εμάς.


Με πικρία,
Σωτήριος Σταμπουλής, φοιτητής Πληροφορικής και Τεχνολογίας Η/Υ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου